Pro trenéry mládeže

Jak být co nejlepším koučem?

18.9. - 20.11. (10x)

20:30-21:45 Online

Více informací
Jak mít silnější mentalitu

23 předsevzetí pro silnější psychiku

Pokud chcete zlepšit svou sportovní výkonnost, musíte být ochotní něco změnit. A jaké období je k tomu příhodnější, než konec roku - čas tradičního bilancování a plánování. Těchto třiadvacet předsevzetí vám napoví, jak můžete v příštím roce posunout svou mentalitu na vyšší úroveň.

  • 01

    Zvyknu si na nezvyk

    Naučím se lépe zvládat neobvyklé podmínky tím, že se v nich budu připravovat.

  • 02

    Už nikdy se na nic nevymluvím větou „já jsem prostě takový“

    To, že jsem něco dělal často, není důvodem, proč to dělat dál, pokud to poškozuje mé sportovní výkony. Budu ochoten zbavit se i zvyků, které jsou ve mě natolik "zakořeněné", že ze mě dělají toho, kým jsem.

  • 03

    Budu mít velké sny, ale malé cíle

    Budu mít optimistické a "velkolepé" vize své sportovní budoucnosti, ale mé cíle budou zaměřeny vždy jen na příští krok, který potřebuji udělat. Budou krátkodobé a dosažitelné .

  • Mějte velké sny, ale malé cíle

    Vaše sny mohou sahat až k oblakům, ale cíle musí být postupné

  • 04

    Budu trénovat sobecky

    Nebudu zpomalovat, když zpomalují ostatní, nebudu přestávat, když přestávají ostatní, a nebudu se stydět za to, že si chci přidat trénink navíc.

  • 05

    Nebudu čekat na jistotu

    Věřím, že mám potenciál podávat dobré výkony. Budu se proto tlačit do co největšího množství příležitostí, kde budu moci ukázat, že na to mám. Nebudu čekat na to, až si budu zcela jistý, že to zvládnu.

  • 06

    Nikdy nepůjdu na trénink, aniž bych věděl, na čem chci zapracovat

    Budu mít jasnou představu o tom, na co se chci v přípravě zaměřit a budu si stanovovat konkrétní tréninkové cíle.

  • 07

    Nebudu se bát strachu

    Nebudu se bát toho, že se někdy budu bát, a nebudu se cítit špatně za to, že se někdy cítím špatně.

  • To, že se budete někdy cítit nervózně a nepříjemně, je běžnou součástí výkonu

  • 08

    Nebudu "vymýšlet blbosti"

    Začít během výkonu „vymýšlet blbosti“ a nahodile experimentovat není dobrý nápad. Když budu pod tlakem, vzpomenu si na svůj trénink. To je základ mého sebevědomí .

  • 09

    Najdu si oporu

    Sport pro mě znamená opravdu hodně. Ale budu si vytvářet a udržovat i jiné záchytné body, o které se můžu v životě opřít.

  • 10

    Pocit motivovanosti nebude podmínkou k akci

    Nebudu čekat, až se mi bude chtít něco dělat. Budu to dělat, protože rozumím tomu, proč to potřebuji dělat.

  • 11

    Zvládnu stereotyp

    Tréninková rutina mi nebude omluvou pro to, abych byl „myšlenkami jinde“. Bude mi záležet na každém cvičení úplně stejně, ať ho dělám poprvé, nebo potisící.

  • Stereotyp je často součástí přípravy, ale to, jestli vás ovlivní negativně, je na vás

  • 12

    Budu mentalitu posilovat, ne dopovat

    Chci posílit svou psychiku a budu k tomuto procesu přistupovat jako k jakémukoli jinému posilování. Budu vynakládat pravidelnou a dlouhodobou snahu a budu očekávat postupné pokroky.

  • 13

    Budu lepším komunikátorem

    Budu komunikovat jasně, pragmaticky a asertivně. Když budu mít požadavky, potřeby či problémy, budu o nich okamžitě mluvit s těmi, kterých se to týká.

  • 14

    Nervozitu spojím s aktivitou

    Když budu přemítat nad něčím, z čeho mám obavy, ihned vstanu, a půjdu dělat něco, co mi pomůže mé obavy rozptýlit.

  • 15

    Zúročím ztracený čas

    Budu se snažit vždy využít jinak promarněný čas a najdu si aktivity, které mi pomohou být lépe připravený na příští výkon – i když budu třeba v autobuse, nebo v čekárně na úřadu. Zaměřím se mimo jiné na vizualizace .

    I v tomto prostředí můžete dělat něco, co Vám pomůže podávat konzistentnější sportovní výkony

  • 16

    Svou psychiku budu trénovat nejefektivněji právě ve chvíli, kdy to "bude bolet"

    Když se budu na tréninku cítit frustrovaně, unaveně a znechuceně, budu to brát jako ideální příležitost, jak se naučit s podobným stavem vypořádávat během samotného výkonu.

  • 17

    Naučím se lépe zpracovávat selhání

    Chyby a neúspěchy budu brát jako užitečný zdroj informací. Budu k nim přistupovat chladnokrevně a objektivně.

  • 18

    Odpoutám se od nepotřebného uznání

    Ocenění a pozitivní zpětnou vazbu od druhých lidí budu brát jako příjemný bonus, který ale reálně k ničemu nepotřebuji.

  • 19

    Budu brát v potaz všechny možné scénáře

    Každý umí podávat dobré výkony, když se daří a cítí se skvěle. Já se budu připravovat i na situace, kdy se dařit nebude.

    Mentálně se připravujte na všechny situace, které mohou nastat - i ty, ve kterých se vám nedaří

  • 20

    Ujasním si, co mám pod kontrolou

    Nebudu se snažit kontrolovat něco, co nemůžu ovlivnit, a nebudu nikdy tvrdit, že nemůžu ovlivnit něco, co pod kontrolou mít mohu.

  • 21

    Budu přemýšlet, ne skákat k závěrům

    Nebudu myslet zkratkovitě ani dělat zbrklé závěry. Nebudu kategorizovat jiné lidi, ani sám sebe. Uzavřená a zjednodušená mysl brání pokroku.

  • 22

    Budu se inspirovat

    Budu hledat inspiraci v jiných sportech, v umění, v hudbě. Budu se zajímat o výkony a výtvory na samotné hranici lidského potenciálu. Abych si připomněl, kolik práce a mentálního úsilí to vyžaduje - a že to stojí za to.

  • 23

    Půjdu spát

    Když budu vzhůru ve dvě hodiny ráno, půjdu spát. Po druhé hodině ranní se nikdy nestane nic dobrého ;)



×

Akademie PsychologieVykonu.cz Novinka

Sportovně psychologické semináře, webináře, kurzy, workshopy a články.

Sportovní psycholog
Mgr. Václav Petráš

Sportovní psycholog, zaměřující se na mentální aspekty špičkového výkonu. Zakladatel PsychologieVykonu.cz. Více o mně, o mé sportovně-psychologické praxi, seminářích pro veřejnost a také další články a videa naleznete zde.

Kontakty:

  Web: PsychologieVykonu.cz

  Telefon: 774 211 687

  Email: petras@psychologievykonu.cz

  Facebook: PsychologieVykonu.cz

  Twitter: @Sport_psycholog

  Youtube kanál: PsychologieVykonu.cz

Další články


Osm rodičovských chyb

Jakých chyb se dopouštějí rodiče mladých sportovců, proč jsou tak škodlivé a jak je napravit. A k tomu komix o ukázkově chybujícím tatínkovi.


Proč se EURO nepovedlo

Tři mentální klacky, které si česká reprezentace hodila pod nohy.


Nad čím přemýšlet mezi zápasy

jak ze sportovně-psychologického hlediska zvládat přestávky mezi dvěma zápasy v jeden den (či mezi rozběhy, mezi pokusy, mezi poločasy...) - tedy situaci, kdy jsem právě dokončil určitý výkon a v řádu minut či hodin mě čeká další?


Sebevědomí I. - Nejčastější omyl

Něco, co všichni chtějí, ale málokdo vlastně ví, co to je. Něco, o čem každý mluví, ale málokdo to dokáže popsat. Sebevědomí. V tomto textu se pokusím nastínit základní omyl, týkající se sebevědomí, vyplývající z toho, že je nesprávně pochopeno. Sebevědomí skutečně může mít každý. Jen musíte zahodit to, jak jste o něm doposud uvažovali.

Kontakt

Mgr. Václav Petráš

  Web: PsychologieVykonu.cz

  Telefon: 774 211 687

  Email: petras@psychologievykonu.cz

  Facebook: PsychologieVykonu.cz

  Twitter: @Sport_psycholog

  Youtube kanál: PsychologieVykonu.cz

  Adresa: Masarykovy sady 28, Č. Těšín

Blog